Tammikuun treenit

Hei!

Tammikuu vierähti todella nopeasti työn ja opiskelujen merkeissä, mutta kyllä meikäläinen ehti myös ulkoiluttaa lenkkareita lumisilla ja jäisillä teillä 😀

No miten mun treenit sujui?
No ei ihan suunnitelmien mukaan. Kilsoja tuli vähemmän kuin olin suunnitellut, enkä pystynyt juoksemaan pitkiä lenkkejä niin tasaisesti, kuin olisin halunnut. Juoksin lenkit alkumatkasta reippaasti ja loppumatkasta vauhti sitten hiipui. En tykännyt 😞
Muuten olin kyllä tyytyväinen harjoitteluuni. Lähi- ja työpiirissä on jyllännyt sekä flunssaa että influenssa, mutta onneksi olen säästynyt ainakin toistaiseksi molemmilta. Olen tyytyväinen, että olen saanut treenata terveenä, mitä nyt nilkat ovat olleet koetuksella epätasaisilla juoksualustoilla.

Osallistuin tammikuun lopulla Vauhtuisammakon kautta laktaattitestiin ja nyt odottelen mielenkiinnolla testin tuloksia. Edellisestä laktaattitestistä onkin vierähtänyt peräti 30 vuotta! Kirjoittelen testistä tarkemmin, kunhan olen saanut testitulokset. Kävin myös kehonkoostumusmittauksessa ja sitäkin availen enemmän lähiaikoina. Kehonkoostumusmittauksissa olen käynyt säännöllisesti kerran vuodessa viimeiset viisi vuotta.

Juoksukilometrejä kertyi tammikuussa 196 km. Juoksutreenit koostuivat viikkotasolla yhdestä pitkästä lenkistä, yhdestä reippaasta lenkistä ja muutamista lyhyemmistä pk-lenkeistä. Juoksulenkkejä tuli 2-6 viikossa ja lenkkien pituudet vaihtelivat 5-25 kilometrin välillä. Tammikuun kelit olivat aika haasteelliset ja sitä sai juosta niin sulalla asfaltilla, sohjossa kuin lumessa ja välillä sai taiteilla jääkelissä.

Kuntosalilla tuli aherrettua 1-2 kertaa viikossa. Ennen salitreeniä juoksin matolla noin 5 kilsaa ja treenin jälkeen jäähdyttelin saman verran. Salitreeninä oli kuntopiiri omalla kehonpainolla ja välillä heiluttelin myös kahvakuulia. Olen aina tykännyt tehdä erilaisia kuntopiirejä ja viime vuosina olen tykästynyt myös kahvakuulatreeneihin. Saliohjelmaa muuntelen noin kuukauden välein.


Venyttelytunneille en pystynyt osallistumaan suunnitelmien mukaan ja kotonakaan en oikein jaksanut  innostua venyttelystä. Jalkapohjia tuli hierottua golfpalolla pitkien lenkkien jälkeen ja jalkajumppaa tuli tehtyä jonkin verran. Myös hieronnassa tuli käytyä kahden viikon välein ja pääpaino oli alaraajojen hieronnassa.


Kuulun edelleen HCRD:n Street Teamiin ja meillä oli tiimin Kick Off-tilaisuus 30.1. Helsingissä. Oli mukava tavata muita tiimiläisiä ja vaihtaa kuulumisia. Illan aikana saimme kuulla sekä New Balancen ja Garminin uusista tuotteista sekä saimme maistella Sportyfeel-tuotteita. Odotan mielenkiinnoilla toukokuista juoksutapahtumapäivää #HCRD2018. Olen jo ilmoittautunut HCM:lle ja  se on minun seitsemäs HCM:n. Tulen kertomaan harjoitelustani kohti maratonia niin blogissa kuin Instagramissa pitkin kevättä.
Sain hyviä juoksuvinkkejä Mårten Boströmiltä 
Helmikuun aloitankin uudella kymmenluvalla ja paremmassa kunnossa kuin kolme- tai nelikymppisenä 😀 Nyt vain kohti uusia seikkailuja!

-pia-

Kommentit

Suositut tekstit